ו. מרץ 29th, 2024

בתחילת שנת 2014 עלה שמו של צבי ויליגר לכותרות כשהוא ואחיו יוסי מכרו את השליטה בוילי פוד שהקימו תמורת למעלה מרבע מיליארד ש"ח. עסקה זו מהווה שיא, שבהחלט ייתכן כי עוד יישבר, עבור האחים ויליגר אבל כדאי לעקוב אחרי כל הדרך שעשו צבי ויוסי ויליגר לפסגה על מנת ללמוד ממנה.

נולד אל עסקי הייבוא

צבי ויוסי ויליגר נולדו אל עסקי ייבוא המזון שכן שנים ספורות לאחר הקמת המדינה כבר החל אביהם אלכסנדר לייבא לארץ מוצרי מזון שונים – ולכל בני המשפחה היה ברור כי בבוא היום ילדיו יתפסו את מקומו בראש החברה.

בנעוריו למד צבי ויליגר בישיבה תיכונית. לכאורה המקום הרחוק ביותר שיש מעולם העסקים, אולם בפועל סיפר לא פעם צבי כי חלק ניכר מיכולותיו העסקיות השתכללו מאוד באותה תקופה. כך למשל הדיונים המרתוניים סביב סוגיות שונות מעולם התורה היוו בסיס איתן ליכולות ניהול משא ומתן גבוהות במיוחד, ליכולת להבחין במהירות בין עיקר לטפל וגם להתנהלות ערכית המכבדת כל אדם ומבססת את האינטראקציות הבין-אישיות על כבוד.

הלימודים ב- UCLA

הצעד הבא של צבי ויליגר בדרך לפסגה היה לימודי ניהול מסודרים, ואותם הוא חווה באחד המקומות הטובים ביותר בעולם לשם כך – אוניברסיטת UCLA בקליפורניה.

כדאי לדעת כי היציאה של האחים ויליגר ללימודים בארה"ב התבצעה עוד בימים שבהם הדבר כלל לא היה נפוץ, ואם תרצו זוהי עצה טובה לכל תחום ולכל זמן: אל תהססו לפנות לנתיבים לא מוכרים ולא רווחים, וגם אל תהססו להשקיע בכך לא מעט משאבים – דווקא נתיבים אלה עשויים להוביל אתכם לפסגה.

איך התאוששו יוסי וצבי ויליגר מהמשבר בחברה המשפחתית?

לאחר שהשלימו את הלימודים בארה"ב שבו צבי ויליגר ואחיו יוסי לארץ ואביהם אלכסנדר הפקיד בידיהם את החברה המשפחתית שכבר הפכה לבולטת למדי בשוק ייבוא המזון.

יוסי וצבי קידמו אותה עוד אולם עקב משברים חיצוניים בענף החליטו להכניס לחברה שותפים. עד מהרה התגלתה הבחירה כשגויה, ובסופו של דבר נאלצו האחים ויליגר לעזוב את החברה שייסד אביהם ושהייתה במידה רבה כל עולמם, כשאל המשבר הכלכלי מצטרף כעסו של האב (צבי סיפר פעם בראיון כי אביו מעולם לא הצליח לסלוח לו על הכנסת השותפים).

יחד עם זאת השכילו צבי ויוסי ויליגר להתאושש – וכעבור כשנתיים כבר הקימו חברה חדשה לייבוא מזון, "וילי פוד" שמה.

הצמיחה המתמשכת של וילי פוד

במסגרת "וילי פוד" הצליחו שני האחים ויליגר להביא לידי ביטוי מקסימלי את יכולותיהם ובפרט את יכולת זיהוי ההזדמנויות המוערכת במיוחד של צבי.

גרף ההכנסות של וילי פוד מתאפיין במגמת עלייה מתמדת, וכך גם גרף הרווחים ולא פחות חשוב מכך – השפעתה של "וילי פוד" על יותר ויותר תחומים בשוק המזון בארץ, שכידוע סובל מריכוזיות גבוהה וחונקת, והגברת רמת התחרות במידה בלתי מבוטלת.