ג. אפר 16th, 2024
מכה מאחור , מכונית לפירוק

למי זה כבר לא קרה? אתה קם בבוקר מצחצח שיניים, שוטף פניםם , מתלבש כמו שצריך לעבודה הצנועה שלך, יורד לכיוון הרכב ופתאום אתה רואה אותם לנגד עינך , רכבים ישנים בחניה עומדים להם ותופסים מקום חניה מיותר , במקרה הטוב יהיה על המכוניות האלה מדבקה של קונה רכבים לפירוק , במקרה הרע הרכב ימשיך לעמוד שם ואתה רק להמשיך לקוות שמישה יקנה אותו לפירוק.

רכבים ישנים תמיד ימשיכו להיות נטל על כולנו עד שלא נעשה צעד ונחליט בחקיקה לשלוח רכבים לפירוק או משחטות כלי רכב.

לדעתי בתחום הרכב והתחבורה אין אנו עושים מאמץ, וכשאני אומר אנו אני לא מתכוון לאזרח הפרטי הבודד אלה לכל האזרחים כולל הרשיות , המדינה וכדומה.

במידה והמדינה תתמוך בחוק שיטה של רכבים בצורה חוקית הדבר יעזור ב2 דברים בצורה מיידית.

  • מלחמה נגד גנבי רכב – אם תוכנית גריטה תהיה פעילה בשנת 2016-2017 הדבר יגרום לכת שאלפי רכבים לפירוק יופנו למשחטות כלי רכב חוקיות ובעלי הרכבים יקבלו כסף בעבור זה. דבר זה יקל גם את העבודה של יחידת אתג"ר בכך שידווחו כמובן הרבה פחות גניבות של רכבים לפירוק שעדיין נוסעים ישנים ולמשטרת ישראל יהיה דברים חשובים אחרים להתעסק בהם.

לא מזמן קרה מקרה מדאיג מאוד באזור העיר חיפה ב3 בבוקר ששדדו רכב מאשה בעיר עם אקדחים . ( לכתבה המלאה בYNET )

  • חיזוק הדימוי הציבורי וחסכון במשאבים – כאשר אנו מפנים רכבים לפירוק אנו עוזרים גם לאמא אדמה בכך שאנו עושים מחזור לחלקי חילוף של משאיות\אוטובוסים,רכבים שונים לטובת יצירת מוצרים חדישים.
  • הדרך הנוספת – הדרך הנוספת היא להעביר אוטובוסים, מוניות , אופנועים או מכוניות שונות לחנויות פירוק כלי רכב ששם גם יקנו את הרכבים שלכם. המחירים לפירוק רכב משתנים בהתאם למכונית.

תמונות של רכבים לפירוק

( מקור תמונות – אתר fast-dismantling ) – גלריה של רכבים לפירוק מהאתר של עומר ברוך

אז מה המסקנה בכל הנושא?

מה שצריך לעשות הוא לבצע לחץ מאסיבי גם על הדרג הפוליטי, צריך אנשים דגולים כמו עמיר פרץ שתמך בפרוייקט ולצערינו אין כאלו היום בשורת הנציגים שלנו בכנסת ותוכניות גריטה נדחקות לשוליים שלא בצדק.

חשוב להעלות לשיח הציבורי את הנושא , גם לתמוך בסביבה , גם לדלל מכוניות ישנות מחניונים וגם פעולה זו תקטין משמעותית גניבות של רכבים למשחטות רכבים לפירוק שפועלות לא כחוק בישראל.

One thought on “כבר הרבה שנים מתלוננים על רכבים ישנים בצד הדרך”
  1. מכרתי רכב יונדאי i 30 לאחר תאונה לסוחר בתחום , אני רוצה להגיד שזה די הצלה, לא היה לי ביטוח לרכב וכמובן שאף אחד לא מעוניין לקחת רכב מפורק אחרי תאונה שהוגדר כמכונית לא לנסיעה , קיבלתי 2000 שקל והסבירו לי שהם קונים את הרכב גם בגלל מספר חלקי חילוף שהיו תקינים ואת שאר גוף המכונית הם מעבירים לברזל.

    היה שווה בכל אופן
    תודה

Comments are closed.