ו. מרץ 29th, 2024
חישוס מיסוי בינלאומי

מיסוי בינלאומי הינו תחום שבעבר היה נחשב למשהו מאוד מסובך וקשה אך יחד עם התקדמות הטכנולוגיה והאינטרנט הנושא הזה של מיסוי בינלאומי ותחרות בעולם הפיננסי נעשה גדולה הרבה יותר ופשוטה הרבה יותר. כיום כל חברה שרוצה, יכולה בקלות לפתוח עוד סניפים (שלוחות) בכל מקום בעולם בקלות (אפילו מבלי באמת להיות שם) ולמכור את מוצריהן בקלות לכל מקום בעולם שיש למוצריה ביקוש.

כסףבעבר מיסוי בישראל היה עובד לפני מקום ההכנסה שלך. אם ההכנסה שלך בישראל אז אתה משלם מיסים בישראל גם אם אתה תושב ישראל וגם אם לא. אך בשנים האחרונות זה ישתנה וכיום אתה משלם מס גם אם הוא הורווח בחו"ל וגם אם הוא בארץ

אם אתה תושב ישראל אתה צריך לשלם מס על כל הכסף שעשית, אך אם אתה תושב חוץ אתה תצטרך לשלם מס רק על ההכנסות שנעשו בארץ ישראל בלבד ולא על ההכנסות שנעשו מעבר לים.

איך קובעים האם אתה תושב ישראל או לא? אם אתה יותר מחצי מימות השנה (משמע מעל 182 ימים בשנה) נוכח במדינה הרי שמרכז התושבות שלך הוא בישראל, אם גם אם לא כך הדבר, ואם אתה מגיע לישראל רק כמה פעמים בודדות בשנה,  אך משפחתך נמצאת בארץ, ככל הנראה שרשויות המיסים עדיין יחשיבו אותך כתושב המדינה.

מספר דרכי טיפול במיסוי בינלאומי

קודם כל ולפני הכל יש לבדוק עם רואה חשבון המוסמך לעיניינ מיסוי בינלאומי שייעץ לך כיצד הכי נוח והכי חכם להצהיר על הכסף על מנת שלא יצא לך לשלם פעמיים מס משמע מס כפול על אותו הכסף, גם מס חוץ וגם מס בארץ. בנוסף, דרכי הצהרת הכסף לכל אחד תתאים דרך אחרת ולכן חשוב מאוד לבדוק עם רואה חשבון מוסמך את ענייני המיסוי ולפתוח תיק מסודר ומוגדר ברשויות המס לגבי כל הכנסה (ולא להעלים הכנסות!)

טיפ חשוב לסיכום

עבור רשויות המס בישראל קיימת אפשרות לפקח על הכנסותך בחו"ל על מנת לוודא שאינך מעלים מס, אז אל תחשוב לעשות זאת כי זה יכול להתנקם בך בעתיד בצורה מסוכנת ויקרה הרבה יותר ממה שחשבת.