ו. אפר 19th, 2024
פירוק של אסבסט בגג

לבתים ישנים שנבנו בעשורים האחרונים יש גגות אסבסט אם גם לכם יש גג אסבסט בבית חובה שתקראו את הקטע הבא.

אסבסט הינו גורם ישיר למחלת הסרטן. מדי שנה מתים המון אנשים כתוצאה מסוגי סרטן שונים , סוג סרטן מבין הקטלנים ביותר הוא סרטן בתוך הריאות שנגרם בעיקר מ 2 גורמים עיקריים – שהם על ידי האדם

  • עישון סיגריות כמו שכולנו כבר יודעים התחום הידוע עישון משפיע ישירות על הריאה,מזהם אותה וגורם לגושים סרטניים אצל המעשנים. ( זהירות ! עישון הורג !  למידע נוסף : דו"ח הועדה הציבורית לצמצום העישון ונזקיו )
  • נשימת אסבסט המודעות לחשיפה לחומרים מסוג זה לא פופולארית לצערינו, אסבסט הוא חומר מסרטן ויש להעלות את המודעות בציבור בכדי שיפנימו זאת. חל איסור לישון ליד חומרי אסבסט בכדי שלא תינשמו את החומר בטעות וסיבי אסבסט יגיעו לריאה.

פירוק אסבסט – לא לעשות את זה לבד

אם חשבתם לפרק את האסבסט שלכם מה שבטוח תלכו על בטוח , יש חשש גדול מאוד לפירוק אסבסט בצורה עצמונית , חובה חובה חובה ושוב חובה להעזר בבעל מקצוע מוסמך. פירוק אסבסט או פינוי אסבסט צריך להעשות על ידי חברה מוסמכת בלבד.

פירוק של אסבסט בגג
דוגמא לפירוק גג והסרת אסבסט

כמה עולה להזמין פינוי אסבסט

פינוי החומר מתחיל בפינוי שלו, המחיר בשוק לפינוי אסבסט די גבוה בגלל המורכבות שבדבר. חברה מקצועית תגיד עם משאיות מותאמות לקלות את החומר כדי שלא יזיק לסביבה. בנוסף הצוות שמפנה את האסבסט( קראו על הנחיות ונהלים לטיפול באסבסט בקובץ ) צריך להיות מצוייד בכל התלבושת והעזרים המתאימים לשמור גם על בריאותם גם לאחר העבודה.

מחרי של החלפת גג אסבסט בממוצע נע בין 1600 שקלים ל 2500 שקלים , מחיר זה תלוי באופי הגג ואזור העבודה שבוא צריכים פירוק אסבסט. למידע ונהלים של פירוק אסבסט לחץ כאן.