א. אפר 28th, 2024
הקמת גינה מדהימה

גינה מטופחת ויפה יכולה במידה רבה להיות הלב הפועם של הבית, ורבים מאיתנו חולמים על להקים את גינת החלומות הפרטית לפי החזון שלנו. הקמת הגינה עצמה הינה חוויה נהדרת ומספקת, שבסופה אתם תזכו לראות איך הדמיון שלכם הופך למציאות. תהליך הקמת הגינה דורש לא מעט ידע ותכנון, אך עם הכלים הנכונים, תוכלו לעשות זאת גם באופן עצמאי.

מה צריך לדעת?

בין אם אתם מתכננים לשכור את שירותיהם או להקים את הגינה לגמרי בעצמכם, ישנם כמה דברים שאתם צריכים לדעת מראש. ראשית, הקמת גינה הינה תהליך הדורש ידע מקצועי החל משלב התכנון ועד השלבים הפרקטים. לכן, אם אתם מתכננים להקים את הגינה לבדכם, מומלץ בחום להתייעץ עם גננים מקצועיים שיוכלו להסביר לכם על סוגי הצמחייה שיתאימו לגינה ולאזור בו אתם גרים, על הליך הטיפול הרציף בגינה, השקיה, הצללה וכדומה.

תכנון הגינה

גם אם כבר יש לכם חזון ברור לאיך אתם רוצים שהגינה שלכם תראה, ישנם כמה דברים שצריך לקחת בחשבון שמתכננים את הגינה:

  • צמחיה: סוג הצמחייה בו תבחרו הינו החלק הקריטי ביותר בתכנון הגינה, וישפיע על אופן ועלות הטיפול שלכם בגינה בהמשך. מומלץ להתייעץ עם גנן בנוגע לסוגי דשא, עצים וצמחים נוספים אותם את מעוניינים לשתול בגינה שלכם ועל הדרך בה תמקמו אותם כך שלא יפריעו אחד לשני לגדול. כמו כן, בררו מראש את צורת ההשקיה הנדרשת עבור הצמחיה שלכם על מנת שתוכלו להיערך בהתאם.
  • צל: גינה ללא הצללה יכולה להיות סיוט במשך חודשי הקיץ הלוהטים. שימו לב שאתם מתכננים את הגינה כך שהיא תהיה תספק לכם את הצל הדרוש להנאה מקסימלית.
  • ריהוט גן: פינות ישיבה ואירוח הן חלק אינטגרלי מכל גינה, וסביר מאוד שהן יהיו המקום בו תבלו את רוב הזמן בו תהיו בגינה שלכם. תכננו מראש על גודל פינת הישיבה שלכם, היכן תמקמו אותה, כמה אור היא מקבלת והעיצוב הכללי שלה ביחס לשאר הגינה.
    ריהוט גן מומלץ ניתן למצוא באתר כסא נדנדה בכתובת www.rockingchair.co.il
  • אחסון: גינות דורשות טיפול וגינון באופן תדיר, המצריכים כלי גינון שונים. שימו לב שאתם מתכננים מקום בו תוכלו לאחסן את כל הכלים השונים.

הקמת הגינה עצמה תתבצע לאחר סיום כל העבודות על הבית עצמו. לאחר שתרכשו את כל הציוד והכלים הדרושים, תוכלו להתחיל לעבוד לפי התוכנית שלכם. שימו לב שמשך הזמן הדרוש להקמת הגינה תלוי מאוד בניסיון הגננות שלכם, בעיצוב הגינה שלכם ובגודלה.

הקמת גינה עם גנן

אם אתם מעדיפים ללכת על בטוח, תוכלו להשכיר את שירותיהם של גננים מקצועיים לתכנון והקמת הגינה שלכם. בניגוד למה שאתם עשויים לחשוב, הטלת המשימה על חברת גינון מקצועית לא אומרת שלא תוכלו לקחת חלק בהקמת הגינה ותכנונה! בסופו של דבר, הגינה היא שלכם והגננים יעקבו אחרי ההוראות שלכם.